Jdi na obsah Jdi na menu

Peklo

Podél Robečského potoka do ráje bledulí, sasanek a blatouchů

Česká Lípa – Peklo – Karba – Zahrádky

Start výletu: železniční stanice Česká Lípa

Cíl výletu: železniční stanice Zahrádky u České Lípy

Délka trasy: 10 km

Náročnost: nenáročný výlet (vhodný i pro děti)

Občerstvení: Česká Lípa, Karba, Zahrádky

Před nádražní budovou v České Lípě se dáme doleva a po 300 metrech dojdeme k rozcestí turistických tras. Odbočíme doleva společně s červenou značkou, která nás provede místní částí Dubice, na jejímž konci pokračujeme vlevo kolem rybníku Dubina. Projdeme lesem až k Skautské skále u rozcestí Pekelský rybník. „Zanechte vší naděje“ a vstupte do Pekla, úzkého kaňonovitého údolí s meandrujícím Robečským potokem sevřeným mezi pískovcovými skálami (od r. 1967 národní přírodní památka). Procházíme tímto rájem živočichů a rostlin po naučné stezce, která místy vede po dřevěných chodnících a lávkách. Na jaře zde kvete množství bledulí jarních, sasanek hajních a blatouchů bahenních. Statisíce rozkvetlých bledulí zde vytváří úchvatný bílý koberec dlouhý několik kilometrů. Žije zde také výr velký, skorec vodní a ledňáček říční. Jediný „pekelný“  okamžik můžeme zažít při průchodu Skalní chodbou. Poblíž rozcestí Nový Dvůr je na skále umístěna pamětní deska na počest Ladislava Lise, známého disidenta, který zde prožil většinu svého života. Na konci údolí Peklo se nachází malebná osada Karba s roubenkami „přilepenými“ k pískovcovým skalám. Po červené pokračujeme dál pod železničním viaduktem z r. 1897 až do Zahrádek, kde se můžeme projít pěkným parkem kolem místního zámku. Vrátíme se zpět do Karby a po žluté vystoupáme k nedaleké železniční stanici Zahrádky u České Lípy, která byla vyhlášena nejkrásnějším nádražím ČR 2009.