Jdi na obsah Jdi na menu
 


 

Komáří vížka

Krušnohorská hřebenovka přes Cínovec až na Moldavu

Bohosudov – Komáří vížka – Cínovec – Moldava

 

Start výletu: železniční stanice Bohosudov

 

Cíl výletu: železniční stanice Moldava v Krušných horách

 

Délka trasy: 22 km (pohodlných 16 km při použití lanovky)

 

Náročnost: při pěším výstupu na Komáří vížku je tento výlet náročnější svou délkou a převýšením

 

Občerstvení: Bohosudov, Komáří vížka, Cínovec, Moldava

 

 

 

Z nádraží v Bohosudově se vydáme po modré turistické značce, která nás po 2 kilometrech dovede k dolní stanici lanovky. Kdo nechce zdolat převýšení 500 metrů po svých, může využít služeb této nejdelší lanové dráhy bez mezistanice u nás (délka 2348 metrů) a nechat se pohodlně vyvézt až na Komáří vížku (807,5 m n. m.). Pravověrní turisté se však vydají na krušný výstup neznačenou prudkou pěšinkou podél lanovky. Zhruba po 1 kilometru strmého výšlapu narazíme na zelenou značku, po které se vydáme doprava lesní cestou až k romantickému Kotelnímu jezírku. Stále po zelené stoupáme až na náhorní planinu, odkud je to na Komáří vížku co by kamenem dohodil. Celý kopec pod námi je protkán spoustou starých štol – v minulosti se tady těžila cínová ruda. Dřevěná zvonička, která zde dřív stávala, oznamovala horníkům začátek a konec šichty. Z Komáří vížky se nám naskýtají krásné výhledy na panoráma  Českého středohoří. Kousek pod vrcholem se nachází  kaple sv. Wolfganga s malou expozicí  o nelehkém životě místních obyvatel v minulosti. Dále pokračujeme po červené značce přes Cínovecký hřeben krásnou krajinou mladých lesíků, náhorních plání a luk. V blízkosti státních hranic s Německem procházíme společně s hornickou naučnou stezkou jádrovou zónou přírodního parku Východní Krušné hory. Podél zchátralého barokního kostela Nanebevzetí Panny Marie dojdeme až do Cínovce, který byl v minulosti centrem těžby cínové rudy.  Přes Zadní Cínovec pokračujeme stále po červené podél  Cínoveckého  rašeliniště. Zhruba po 4 kilometrech chůze narazíme na žlutou značku,  po které se vydáme doprava až k železniční stanici Moldava v Krušných horách. Odměnou za náročnou túru nám bude jízda osobáčkem po trati s tunely, viadukty, úvratí.  Tato krušnohorská  železniční trať překonávající značný výškový rozdíl je od roku 1998 kulturní památkou České republiky.

 

 

 

© David Šugárek, 2010

 

Náhledy fotografií ze složky Komáří vížka