Jdi na obsah Jdi na menu

Benecko a okolí

Malebnou krajinou s krásnými roubenkami

Hrabačov – Dolní a Horní Štěpanice – Benecko – Rovinka  Vítkovice

Start výletu: železniční stanice Hrabačov

Cíl výletu: autobusová zastávka Vítkovice,hotel Praha

Délka trasy: 14,5 km (trasa po silnici přes Dolní a Horní Štěpanice je o 2 km delší)

Náročnost trasy: mírně náročný výlet (stoupání z Hrabačova na Benecko)

Občerstvení: Hrabačov, Benecko, Rovinka, Farma Hucul

Z železniční stanice Hrabačov se vydáme doprava po pěšince, která nás dovede  k silnici, po jejímž chodníku dojdeme až ke kruhovému objezdu. Přejdeme přes cestu a ještě jednou doleva, dále již pak pokračujeme společně s červenou značkou po Bucharově cestě. Zanedlouho přejdeme po mostě přes Jizerku a jdeme po silnici dál podél řeky. Zhruba po 1 kilometru přejdeme opět přes  most a červená hned vzápětí zatáčí doleva do lesa, kde začíná hned prudce stoupat. My jsme měli tu smůlu, že cesta byla po vichřici neprůchozí. Vrátili jsme se proto zpět k domům (nepřecházet zpět přes řeku) a na silnici se dali doleva přes vesnici směrem na Benecko. Pokud jste milovníky lidové architektury, určitě nebudete litovat! Pokud to umožňuje situace v lese, je samozřejmě možné jít dál po červené značce. My však pokračujeme po silnici vzhůru přes Dolní Štěpanice. Po více než 2 kilometrech zahneme prudce  doleva  na cestu vedoucí do Horních Štěpanic. Míjíme kapličku s pramenem pitné vody a za zákrutem vcházíme do vesnice, která je od roku 1995 památkovou rezervací lidové architektury. Serpentinami stoupáme vzhůru kolem kostela Nejsv. Trojice a obdivujeme krásné roubenky – jako by se zde zastavil čas. Na posledním rozcestí se dáme doprava a vyjdeme nad vesnici na hřeben, kde se u Kotelské vyhlídky napojíme na naši červenou značku. Naskytnou se nám zde krásné výhledy na Kotel a okolí. Stoupáme dál  s červenou doprava po pohodlné cestě  směrem na Benecko, kam dorazíme po více než 2 kilometrech. Stále po červené projdeme tímto turistickým střediskem až k rozcestí u hotelu Kubát, kde se vydáme po žluté doleva po Velbloudí cestě. Na dalším rozcestí Pod Zadním Žalým zahneme doleva na naši původní červenou značku, která nás lesem dovede přes Janský vrch na křižovatku turistických tras Rovinku. Zde odbočíme vlevo na lesní cestu (nemá turistické značení) a pokračujeme po ní dál společně s cyklostezkou č. 10. Zanedlouho vyjdeme z lesa a naskytnou se nám pěkné výhledy na protější svahy. Pokud budeme mít štěstí, můžeme na pastvinách pozorovat stáda skotského skotu Highland nebo stáda huculských koní (nedaleko odsud se nachází ekologická farma Hucul). Stále po cyklostezce č. 10 začínáme serpentinami scházet dolů mezi pěknými roubenými horskými chatami. Po 2 kilometrech klesání sestoupíme k hlavní silnici k autobusové zastávce Vítkovice,hotel Praha.