Jdi na obsah Jdi na menu

Z Unhoště do Nižboru

Za jarním kvítím do křivoklátských lesů

Unhošť – Nouzov – Malé Kyšice – Chyňavská myslivna – Pod Košem  Nižbor

Start výletu: autobusová zastávka Unhošť,náměstí

Cíl výletu: železniční stanice Nižbor

Délka trasy: 17 km

Náročnost: středně náročný výlet

Občerstvení: Unhošť, Nouzov, Malé Kyšice, Nižbor

Od autobusové zastávky Unhošť,náměstí se vydáme po modré turistické značce, která nás vyvede ven z města. Pokračujeme dál podél rybníků a Černého potoka až k Suchému mlýnu, odkud začneme stoupat po žluté značce do Nouzova. Zde se napojíme na modrou značku, která nás povede až do cíle dnešního výletu. Projdeme Malé Kyšice a sestupujeme do údolí Kačáku, přejdeme přes potok a zahneme doleva. Lesní cestou vystoupáme až k silnici, která nás zanedlouho dovede k Chyňavské myslivně. Modrá značka dál pokračuje polní cestou k lesu, odkud se nám naskytnou pěkné výhledy na okolní mírně zvlněnou krajinu. Jdeme stále podél lesa až k vesnici Chyňava, kde zahneme doprava a začneme sestupovat podél Žlubického potoka. Na jaře zde můžeme obdivovat mnoho různých kytiček: sasanky hajní i pryskyřníkovité, blatouchy, dymnivky, jaterníky, orseje, mokrýše aj. Těsně před závěrem cesty nás čeká ještě jedno stoupání, za svou námahu však budeme odměněni pěkným výhledem na vrch Koš a malebné údolí pod námi. Sejdeme do Nižboru, kde před mostem přes Berounku zahneme doprava a po žluté dojdeme k nedalekému nádraží.