Jdi na obsah Jdi na menu

Městečko

Procházka křivoklátskými lesy

Nové Strašecí – Ruda – Brejl – Pařeziny – Městečko

Start výletu: železniční stanice Nové Strašecí

Cíl výletu: železniční stanice Městečko u Křivoklátu

Délka trasy: 15,5 km

Náročnost: středně náročný výlet

Občerstvení: Ruda, Městečko

Dnešním výletem nás od začátku až do konce provede zelená turistická značka. Od nádraží v Novém Strašecí sejdeme k Novému rybníku a dojdeme do nedaleké obce Ruda, kde se kdysi dolovalo černé uhlí.  Procházíme kolem kaple sv. Anděla Strážce a pokračujeme dál cestou vedoucí mezi poli. Zanedlouho vstoupíme do CHKO Křivoklátsko, která je rovněž biosférickou rezervací UNESCO. Kousek za rozcestím Pilský rybník nás směrovka upozorní na lesní cestu odbočující doleva. V třicátých letech 19. století tudy vedla lánská koněspřežná dráha, po které se sváželo dřevo do Prahy. Nacházíme se v přírodní rezervaci Údolí Klíčavy, která byla zařazena do celoevropské soustavy Natura 2000. Zelená značka nás dále povede krásnou krajinou kolem samoty Zajíčkovna až do osady Brejl, na jejíž návsi roste majestátní lípa. Začneme stoupat po silnici, zhruba po jednom kilometru se vlevo u plotu Lánské obory nachází pomník hajného Antonína Wágnera, který zde byl v roce 1865 zastřelen pytlákem. Na rozcestí Sv. Alžběta zahneme po silnici doleva k hájovně Pařeziny, odkud zelená odbočuje doprava a lesní cestou přes Mečovou  postupně klesá  až do Městečka. Podél barokního kostela sv. Jakuba dojdeme až na malebné nádražíčko, kde naše putování krásnými křivoklátskými hvozdy zakončíme.